Home » Sarcina » Alimentatia in sarcina » Ce tip de alimentație se recomandă când suntem însărcinate

Ce tip de alimentație se recomandă când suntem însărcinate

Sarcina este o perioadă delicată în viața fiecărei femei, alimentația jucând un rol important în menținerea sănătății mamei, dar și a copilului. Citește următorul articol pentru a vedea ce tip de alimentație se recomandă pe perioada sarcinii.

Acum că ești o mămică în devenire, este important să te hrănești cât mai bine. Asta înseamnă să te asiguri că primești toți nutrienții de care tu și copilul tău aveți nevoie. Dacă știi că nu ai mâncat așa cum trebuie în ultimul timp, ai un motiv în plus să începi să ai mese cât mai regulate și echilibrate din punct de vedere nutritiv. Mesele tale zilnice ar trebui să includă o varietate de alimente din toate cele patru grupe principale de mâncare:

  • Fructe și legume. Le poți consuma proaspete, uscate, înghețate sau sub formă de suc, însă important este să incluzi cel puțin cinci porții din această categorie în alimentația ta zilnică.
  • Carbohidrați. Această categorie include pastele, pâinea, orezul și cartofii. În cazul cerealelor, se recomandă să optați pentru cereale integrale.
  • Alimente bogate în proteine. Printre aceste alimente se numără și carnea, ouăle, dar și produse de origine vegetală cum sunt fasolea sau lintea. Încearcă să incluzi cel puțin două porții de pește în alimentația ta săptămânală.
  • Lactatele. În această categorie intră produsele derivate din lapte, precum brânza și iaurtul, acestea având un conținut ridicat de calciu. Lactatele alături de pește sunt o sursă bogată de iodină, substanță de care bebelușul are mare nevoie pentru o dezvoltare armonioasă.

Ar trebui să mănânc mai mult dacă sunt însărcinată?

Metabolismul tău se va intensifica în perioada sarcinii, utilizând într-un mod mult mai eficient energia căpătată din alimentație. Aceasta înseamnă că în realitate nu ai nevoie de mai multe calorii în timpul primelor șase luni de sarcină. Cu toate acestea, apetitul tău este cel mai bun ghid în ceea ce privește cantitatea de mâncare pe care o poți consuma. În curând, vei descoperi că apetitul tău se va schimba pe măsură ce sarcina avansează.

alimentatie-sarcina

  • În primele săptămâni, pofta de mâncare va scădea vertiginos, astfel încât poate nu vei mai simți nevoia unor mese întregi, în special dacă prezinți simptome de greață sau de amețeală.
  • În cel de-al doilea trimestru, pofta ta de mâncare va reveni la normal sau se va intensifica, însă nu într-un mod accentuat.
  • În ultima etapă, apetitul tău probabil se va intensifica. Dacă suferi de arsuri stomacale sau ai senzația de balonare, cel mai recomandat este să iei mese mai mici, dar cât se poate de dese.

Cel mai important este faptul că trebuie să mănânci de câte ori îți este foame. Dacă ai o alimentație echilibrată vei câștiga kilograme în plus într-un mod moderat, dar constant, pe măsură ce fătul se dezvoltă în pântecele tale.

      De câte ori pe zi ar trebui să mănânc?

Încearcă să mănânci regulat. Deși tu nu simți senzația de foame, este posibil ca bebelușul să vrea să mănânce. Încearcă să respecți cele trei mese principale ale zilei și să iei și două sau trei gustări între ele. Dacă experimentezi grețuri matinale, încearcă să mănânci mai puțin, dar mai des. O alimentație bogată în fibre te va ajuta să-ți menții senzația de sațietate, fiind, în același timp, și benefică pentru sănătate…

Autor: bebee

Articole similare

Login

Lost your password?