Home » Scolari » Ce vitamine trebuie să ia şcolarii pentru o dezvoltare armonioasă

Ce vitamine trebuie să ia şcolarii pentru o dezvoltare armonioasă

Medicii pediatri recomandă părinţilor de şcolari îmbogăţirea dietei cu alimente bogate în vitamine şi suplimente alimentare în cazul unor deficienţe în absorbţia lor. Necesarul de vitamine se verifică de către medic în urma analizelor pentru prescrierea corectă a lor, dar şi pentru a se evita instalarea unui exces de vitamine.

Vitamina A

Se găseşte sub două forme: una de origine animală, numită retinol, şi una de origine vegetală, betacarotenul. Este o vitamină liposolubilă şi are câteva roluri deosebite în organism, precum:

-protejează organismul împotriva infecţiilor;

-acomodarea ochilor la întuneric (vederea nocturnă);

-antioxidant;

-întreţinerea părului, unghiilor şi gingiilor;

-stimulează creşterea şi dezvoltarea celulară.

Deficitul de vitamină A este răspunsul la o dietă săracă în lactate şi produse vegetale, o slabă absorbţie a ei. Poate cauza orbirea, bariera imunitară devine slabă, apărând astfel infecţiile, afecţiuni ale pielii şi a ceea ce produce aceasta. Dacă există în exces, apar simptome ca: voma, piele uscată, hipercalcemie etc. Surse bogate în vitamina A sunt: ficat, gălbenuș de ou, produse lactate, spanac, cartofi, morcovi, ardei, roşii, caise, pepene galben, grapefruit.

vitamine-scolari

Vitamina D

Vitamina D sau vitamina soarelui (se produce în organism în urma expunerii la soare) este vitamina responsabilă cu sănătatea oaselor şi dinţilor. De asemenea, ajută la absorbţia calciului şi fosforului, stimulează dezvoltarea celulară, intervine în procesul imunitar împotriva inflamaţiilor. Durerile osoase, fracturile osoase frecvente, astmul şi creşterea încetinită a copilului arată o carenţă de vitamina D. Excesul poate determina constipaţie, astenie, hipercalcemie. Surse importante de vitamina D sunt: peştele, ficatul, gălbenuşul de ou.

Complexul de vitamine B

 

Vitamina B

 

Rol

 

 

Deficit de vitamina B

 

Exces de vitamina B

 

Surse bogate de vitamina B

 

Vitamina B1

 

-calmează indigestia

-producere de energie

-îmbunătățire a funcţiilor cardiace

-controlează activitatea muşchilor şi nervilor

 

-lipsa poftei de mâncare

-memorie deficitară

-tahicardie

-constipație

 

-nu există informaţii

 

-salata verde

-seminţe de floarea-soarelui

-ţelină

-mazăre

-ton

 

 

Vitamina B2

 

-sănătatea pielii, unghiilor, părului

-sănătatea ochilor

-reglarea acidității

 

-cataractă

-păr gras

-piele uscată

-unghii casante

 

-nu există informații precise, dar se recomandă persoanelor care fac efort fizic intens

 

-ficat

-lapte

-ciuperci

-iaurt

-spanac

-ouă

-căpşuni

 

 

Vitamina B3

 

-reglează nivelul de colesterol şi zahăr

-metabolizarea grăsimilor din organism

-hipotensivă

 

-probleme digestive

-apetit alimentar scăzut

-slăbiciune musculară

 

-înroșire a pielii

-senzații de arsură

 

-ciuperci

-piept de pui

-ton

-mazăre

 

Vitamina B6

 

-ajută la activitatea sistemului nervos

-în metabolism

 

-oboseală

-convulsii

-anemie

 

-greaţă

-tulburări motorii

 

-spanac

-ardei gras

-usturoi

-banane

 

Vitamina B9

 

-ajută la formarea celulelor roşii ale sângelui

– prevenirea anemiei

 

-oboseală

-insomnie

-iritabilitate

 

-disfuncții intestinale

-probleme cu somnul

 

-salata verde

-spanacul

-varza

-muştarul

 

 

Vitamina B12

 

-metabolismul glucidelor, lipidelor şi proteinelor

-prevenirea anemiei

-dezvoltarea celulelor nervoase

 

-nervozitate

-depresie

-probleme de memorie

 

-nu există o doză limită, dat fiind că este eliminată prin urină

 

-ficatul de viţel

-iaurt

-scoici

-ouă fierte

Vitamina C

Vitamina C este cea mai cunoscută vitamină în rândul oamenilor pentru efectele benefice pe care le are ca agent antiviral. Mai este numită şi acid ascorbic datorită bolii pe care a tratat-o, scorbutul, manifestată prin sângerări gingivale şi modificarea culorii pielii. Carenţa de vitamina C poate duce la boli cardiovasculare, anemie, afecţiuni ale aparatului vizual, cancer. Nu există indicaţii precise despre excesul de vitamina C, dar se cunosc indicaţiile medicilor de a suplimenta doza zilnică în cazul unor afecţiuni precum: acnee, astm, autism, depresie. Ardeiul gras, pătrunjelul, conopida, căpşunile, kiwi, citricele sunt surse bogate în vitamina C…

Autor: bebee

Articole similare

Login

Lost your password?