Home » Sarcina » Sanatate si ingrijire » Inteligenţa copilului poate fi influenţată încă din sarcină

Inteligenţa copilului poate fi influenţată încă din sarcină

Deja ştii că dacă duci o viaţă sănătoasă îţi poţi ajuta fătul să crească şi să devină puternic, dar ştiai că deciziile tale în ceea ce priveşte alimentaţia contribuie şi la dezvolarea lui din punct de vedere intelectual?

Creierul şi coloana vertebrală sunt primele organe care se formează. De aceea, e necesar un aport de vitamine şi minerale mai mare, pentru o bună dezvoltare a sistemului nervos.

  • Dezvoltarea inteligenţei:

Dacă vei asculta muzică şi vei comunica în mod constant cu fătul, vei ajuta la înmulţirea neuronilor, la crearea de conexiuni între celulele nervoase, la dezvoltarea afectivă, a comunicării. Studiile au demonstrat că acei copii care au ascultat muzică și ceea ce le spunea mama lor când erau în uter au avut după naştere o dezvoltare mai rapidă a limbajului, emoţiile le-au putut gestiona cu uşurinţă.

Exerciţiile fizice sunt benefice pentru dezvoltarea sistemului nervos al fătului. Când ne mişcăm, primim mai mult oxigen, care este vital pentru dezvoltarea neuronală a viitorul prunc. Copiii mamelor care au exersat în timp ce erau gravide au obţinut o notă mult mai mare la testele de inteligenţă şi limbaj decât cei ai căror mame au fost sedentare în acea perioadă. Nivelul de cortizol, un hormon al stresului, este secretat atunci când faci exerciţii fizice promovând creşterea şi dezvoltarea fătului, dar şi a celorlalte organe. E indicat să exersaţi 30 de minute pe zi.

  • Consumul de alcool şi de ţigări:

– Crește riscul formării de malformaţii congenitale, dar mai ales al defectelor neuronale prin afectarea sistemului nervos și vor avea tulburări de comportament. Acei copii vor deveni neliniştiţi, stresaţi, depresivi, mereu plini de nemulţumiri.

S-a demonstrat că nicotina nimicește celulele neuronale şi diminuează cantitatea de oxigen prin strâmtorarea vaselor de sânge.

Nu se recomandă consumul nici măcar al unui pahar de alcool în timpul sarcinii, deoarece alcoolul trece rapid în circulaţia fătului, diminuând dramatic ritmul de multiplicare al neuronilor şi implicit al dezvoltării sistemului nervos.

  • Un alt factor: alimentaţia

În timpul sarcinii, viitoarele mămici vor fi tentate să „guste” din „caloriile goale”, acestea făcând trimitere la alimentele bogate în zahăr şi cele care au grăsimi solide, cum sunt: băuturile dulci din comerț, dulciurile, mâncărurile prăjite, carnea grasă, produsele lactate cum ar fi brânza. Se numesc „calorii goale” deoarece nu conţin substanţe nutritive, ci aduc doar un surplus energetic şi încântă papilele gustative ale însărcinatelor, şi nu numai. Totuşi, e indicat ca aceste persoane să limiteze consumul lor, totul trebuie făcut cu moderaţie.

Cel mai important este consumul fructelor şi legumelor, pentru surplusul lor de vitamine şi minerale, de fibre ce sunt apreciate pentru o digestie normală şi a preveni constipaţia. Carbohidraţii sunt foarte saţioşi, deşi nu conţin foarte multe calorii, fiind surse importante de vitamine şi fibre. Printre alimentele bogate în carbohidraţi putem vorbi de: cartofi, cereale integrale, fasole, ovăz, orezul, pastele, pâinea etc.

Lactatele prezintă calciu, care este necesar pentru buna dezvoltare intrauterină…

Toţi aceşti constituenţi sunt deosebit de importanţi, vitali pentru dezvoltarea fătului, atât a creierului, cât şi a celorlalte organe. Aşa că nu neglijaţi consumarea lor, faceţi tot posibilul să aveți o alimentaţie cât mai sănătoasă!femeie-insarcinata-citeste

Autor: bebee

Articole similare

Login

Lost your password?