Home » Copii mici 1-5 ani » Gradinita » La ce vârstă e recomandat să ne dăm copilul la grădiniţă

La ce vârstă e recomandat să ne dăm copilul la grădiniţă

În mintea preşcolarilor, saltul către grădiniţă reprezintă o piatră de hotar. În această instituţie vor învăţa să fie responsabili, să îşi gestioneze emoţiile şi să fie capabili de a-şi forma relaţii strânse cu alte persoane.

Cei mai mulţi vor spune că vârsta cronologică indicată pentru grădiniţă este cea aleasă de sistemul de învățământ, adică cea de trei ani. Dar lucrurile nu stau chiar aşa, sunt alţi numeroşi factori care converg:

Cunoaşterea

Dacă copilul dumneavoastră este receptiv la ce se întâmplă în jur, este capabil să memoreze, sa perceapă ce i se cere, pune numeroase întrebări şi este apt de a recepţiona răspunsurile, de a le înţelege, de a povesti şi altora, atunci puteţi bifa un factor în lista dumneavostră.

Motilitatea

Un factor deosebit de important este motricitatea. Nu este necesară manipularea delicată a creioanelor, culorilor, acesta se va regla în timp. Cel mai important este ca preşcolarii să fie capabili să îşi controleze mişcările corpului, ale poziţiei, să poată să se îmbrace şi să se dezbrace singuri, să poată folosi tacâmurile şi să se descurce să meargă neînsoțiți la toaletă.

Emoţiile

Sunt nevoiţi să ştie să îşi gestioneze emoţiile, chiar şi atunci când se vor simţi discriminaţi, atacaţi, să se poată calma şi să nu devină supăraţi. Interacţiunea cu ceilalţi este deosebit de importantă la această vârstă, să fie interesați faţă de ceilalţi de vârsta lor.

Despărţirea de mama, nu una în adevăratul sens al cuvântului, ci una care se referă la frustrarea pe care o vor simţi atunci când vor rămâne singuri, cu nişte necunoscuţi, care la început nu le vor acorda prea multă atenţie. Vor fi nevoiţi să îşi controleze impulsivitatea, chiar şi faţă de noua autoritate, care este educatoarea.

La aceşti anişori vor fi destul de impetuoşi, posesivi, vor considera că totul li se cuvine, dar educatoarea va trebui să le înspire un climat de siguranţă, de încredere în sine şi în ceilalţi.

Limbajul şi socializarea

Mulţi dintre ei vor avea un limbaj dislalic (pronunţarea greşită a sunetelor), dar acest lucru nu trebuie să vă dezamăgească. Important este ca cel mic să se înțeleagă cu cei din jur, să poată pune cât mai multe întrebări despre sine şi ce se întâmplă în mediu, să comunice necesităţile pe care le are şi să îşi facă prieteni noi.

Luaţi în vedere faptul că studiile ne arată că diferența dintre un copil de trei şi unul de patru ani este mai mare decât cea între un adult de 20 şi unul de 25 de ani.

Copilul vostru se regăseşte în aceşti factori? Dacă da, atunci e pregătit pentru a pune una dintre primele cărămizi în clădirea întregii vieţi. Dar, înainte de a vă gândi că cel mai indicat ar fi să îl daţi cât mai devreme la grădiniţă pentru a putea învăţa cât mai multe și a face performanţă, luaţi în considerare că, pe lângă dezvoltarea cognitivă, mai importantă este cea emoţională. Mai importante decât lectura şi exerciţiile la matematică sunt dezvoltările în alte deprinderi precum pictura, construirea, dar şi explorarea…

Dezvoltarea acestor copii nu stă doar pe umerii educatoarei, ci şi pe ai voştri, ca părinţi. Aprofundați cunoștințele dobândite de ei în timpul programului, mergeţi cu ei în excursii şi jucaţi-vă cât puteţi de mult cu ei, purtaţi-le de grijă şi nu uitaţi să le arătaţi că îi iubiţi!

Autor: bebee

Articole similare

Login

Lost your password?