Home » Sarcina » Sarcina cu probleme » Grețurile în timpul sarcinii – cum le combatem

Grețurile în timpul sarcinii – cum le combatem

Majoritatea femeilor însărcinate, în special în primul trimestru al sarcinii, resimt senzația de greață mult mai acut decât în mod obișnuit. Aceasta este și una dintre cauzele care transformă această etapă într-o perioadă atât de dificilă. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să combați grețurile în timpul sarcinii.

Grețurile din timpul sarcinii sunt cauzate de nivelul ridicat al hormonilor, conținutul scăzut de zahăr din sânge și de o sensibilitate mai mare în privința anumitor mirosuri. Cel mai adesea, această senzație de greață apare dimineața, de unde și denumirea de „grețuri de dimineață”. Următoarele sfaturi vă vor ajuta să combateți grețurile din timpul sarcinii indiferent de perioada zilei la care apar:

  • Odihnă din belșug. Trebuie să te asiguri că în această perioadă te odihnești cât pentru doi. Pentru a te asigura că nimic nu îți tulbură somnul, poți utiliza o mască de dormit și chiar dopuri de ureche. Poți folosi și o perină specială pentru femeile însărcinate, care te va ajuta să-ți sprijini capul și burtica. Mai mult, nici somnul de după-amiază nu trebuie trecut cu vederea.

greturi

  • Ridică-te încet din pat! Nu trebuie să te grăbești să te dai jos din pat imediat ce te-ai trezit. Acordă-ți timpul necesar, ziua este abia la început!
  • Mese mici și dese. Este important să-i dai ceva de digerat stomacului. Acest lucru va scădea vertiginos senzația de greață. Atunci când stomacul este gol, acizii gastrici nu au nimic de ros în afară de pereții stomacali, ceea ce accentuează senzația de greață. Poți mânca biscuiți sau alte alimente bogate în proteine înainte de a te da jos din pat. La micul dejun, merele, perele, bananele sau oricare alte fructe citrice te vor ajuta să te saturi de îndată. Cartofii copți sunt, de asemenea, o altă variantă foarte nutritivă. Resursele de potasiu obținute prin consumul fructelor se pot dovedi de ajutor împotriva grețurilor matinale. Noaptea, înainte de culcare, încearcă să mănânci ceva bogat în proteine întrucât te va ajuta să-ți reglezi nivelul de zahăr din sânge.
  • Vestimentație confortabilă. Poartă haine largi și cât mai confortabile. Studii recent realizate au arătat că mămicile care au trecut de la haine strâmte, sufocante la haine largi și comode au simțit o ameliorare a senzației de greață și a disconfortului, iar în unele cazuri aceasta a dispărut de tot.
  • Hidratare continuă. Hidratarea este absolut necesară atât pentru mamă, cât și pentru copil. Unele femei nu vor simții nevoia de a consuma cele opt pahare de apă recomandate pe fiecare zi. Cu toate acestea, cu cât ești mai deshidratată, cu atât senzația de amețeală și de greață este mai acută. Dacă apa simplă nu pare atât de atrăgătoare, aceasta poate fi îmbunătățită cu felii de portocale sau câteva bucăți de căpșune. Sucurile naturale sunt o altă variantă. Cuburile de gheață, fie din apă simplă, fie din suc, consumate precum o acadea, pot fi de mare ajutor…
  • Evită anumite alimente. Evită alimentele care sunt bogate în grăsimi sau pe cele care sunt foarte condimentate. Nici cofeina sau alimentele prăjite nu te ajută prea mult în această perioadă. Înlocuiește-le cu fructe și apă!
Autor: bebee
Etichete

Articole similare

Login

Lost your password?